Friday, July 4, 2008

Malaysiakini Update on Altantuya Case

Bala tarik balik akuan berkanun
Jul 4, 08 11:18am
Penyiasat persendirian, P Balasubramaniam membuat kejutan lagi apabila menarik balik akuan berkanunnya yang mengaitkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Altantuya Shaariibuu.

Dalam akuan berkanunnya itu, Balasubramaniam mendakwa Najib mempunya hubungan seksual dengan Altantuya. Najib juga didakwa memperkenalkan Altantuya kepada Abdul Razak Baginda.

Balasubramaniam berkata, beliau telah dipaksa membuat akuan berkanun tersebut. Dalam satu sidang akhbar di sebuah hotel di Kuala Lulmpu pagi ini, Balasubramaniam membuat akuan berkanun yang baru.

Akuan berkanun yang baru itu tanpa rujukan Najib mempunyai hubungan seksual dengan Altantuya ataupun Najib yang memperkenalkan Abdul Razak baginda kepada wanita Mongolia tersebut.

Balasubramaniam juga mempunyai peguam yang baru. Peguam Americk Sidhu, yang bersamanya semalam, juga tidak tahu apa yang sedang berlaku. Sidang akhbar Balasubramaniam masih berjalan.

Semalam, Balasubramaniam membuat pendedahan yang menggemparkan bahawa beliau telah mendengar dari Abdul Razak mengenai hubungan Najib dengan Altantuya.

Tetapi hari ini beliau berkata, beliau mahu menarik balik akuan berkanunnya pertama, yang difailnya pada 1 Julai, dan menggantikannya dengan yang baru, yang diumumkannya hari ini.

"Saya mahu menarik balik akuan berkanun yang pertama," katanya sambil menambah, beliau dipaksa membuat akuan berkanun tersebut.

Balasubramaniam telah diupah oleh Abdul Razak untuk menguruskan Altantuya pada 2006 yang mengganggu Abdul Razak, yang juga rapat dengan Najib.

=====================================================================================


What in the world is happening? this guys guys realesd his statement on first of July that implicated DSR Najib to the Altantuya case. And all of sudden he changed his story! There is something fukin messed up going on here. The truth seemed to have been buried deep inside all of this mess! So who is lying and who is telling the truth? Unfortunatley, no one will ever know. Is all this a plot to discredit Anwar or Raja Petra? Who knows. All I know is that I am frekin confused of the drama that is going on in our beloved country.

1 comment:

Anonymous said...

His retraction does not matter now. Damage done. In fact I would say his retraction only confirms that there are evil forces working behind - that’s why they can’t think of anything else other than sodomy. Can’t blame the Bala guy, when a whole platoon of UTK’s is just waiting to blow up your family with C4.

Our National cry of “malaysia boleh” has just become “C4 boleh”.